SIAPA AKU ?

Tuesday, April 05, 2016


ASSALAMMUALAIKUM WBT ♥

SIAPA AKU ?


"seorang wanita biasa , yang mempunyai impian yang luar biasa"



 Kadang-kadang Yana agak tak yakin bila nak cerita pasai diri sendiri nie . Yala , siapalah kita nie bukan artis pun . Tapi , memandangkan nie blog Yana . Jadi ,Yana boleh saja nak cerita apa apa pun kan .. Hehehe .. Malam nie bukan Yana nak cerita , nama , umur , hobi apa  semua tu . Malam nie , Yana nak cerita mengenai karakter Yana ^_^

PENERIMAAN YANA TERHADAP CINTA ~


Hmm ... Buat masa nie , saat nie Yana akan kata kan tidak kepada Cinta . Sebabnya ?? Hehe . Yang tahu . tahulahhh .. Nanti sampai masa , dah confirm Yana kongsikan kat sini . Sebenarnya , Yana nie bukanlah yang jenis cepat jatuh cinta . Senang cair dengan sweet talker . Setiap kali orang cuba nak berkata-kata manis , hati nie selalu ja berkata "come on laa , nie NURLIYANA ISHAK okay". Lagi satu perangai pelik Yana , mungkin wanita lain pun sama . Yana jenis yang tak suka orang lelaki nak memulakan dulu . Contoh , baru kenal , tak pernah bertegur sapa , tetiba hantar mesej sweet-sweet . Nak usik-usik tak tentu pasal . Untuk pengetahuan , tu benda yang Yana paling pantang . Secara automatiknya , Yana akan menghindari orang tu . Walaupun , pada ketika tu kami kawan . Lain lah kalau Yana juga menyimpan perasaan yang sama . Eh eh eh .. ^_^


* gambar sekadar hiasan*

SUKA APA ?? TAK SUKA APA ??

Yana suka ... Orang yang sangat punctual , tepati masa , tepati janji . Tak suka ? Orang yang ghairah berjanji tapi liat nak menepati , Lagi satu , Yana sangat benci menunggu . Boleh rosak mood yang tengah elok . Huhuhu ..

TENTANG DIRI SECARA RINGKAS !

Seorang yang sangat simple . Tak suka benda yang complicated . Kalau boleh mudahkan tolong mudahkan . Hee . Kalau boleh , jangan bercerita sekerat jalan . Contoh , "weh ang nak taw dak , tadi kann .... hmm takpalah , nanti aku cerita lain . " . Benci !!! Sebab Yana tipikal manusia yang mempunyai sifat ingin tahu yang sangat tinggi . Selagi Yana tak dapat apa yang Yana nak . Yana akan siasat sampai dapat . Selalunya berjaya ^_^ . Nampakk dingin daripada luaran , macam sombong gitu , sebenarnya tak , kenali , baru hakimi . Yana tak suka cakap kosong . Kalau takda hal penting , Yana pilih untuk diam . Tak suka diganggu bila sedang makan , buat kerja dan tidur . Terutama sekali , masa buat kerja , bila nampak dahi Yana berkerut . Tolong jangan dekat , jangan nak cakap hai pun . Huhu ..


* muka macam nie , jangan diganggu *

KONKLUSI ~

Akhir kata daripada Yana untuk malam nie , walau siapa pun kita . Sebenci mana pun kita terhadap  seseorang tu . Kita kena ingat , bahawa kita pun tak sesempurna mana dan takkan pernah sempurna . Tak mustahil , kita juga dibenci seseorang . Prinsip Yana senang , Yana kawan dengan siapa saja yang nak kawan dengan Yana . Tapi , sekali Yana rasa dikhianati , sampai mati rasa percaya tu hilang . Yana boleh menerima sebarang nasihat  . Tapi , pastikan dengan cara yang betul . Okay lah . jum nak tidur dah . Selamat malam semua ♥


* gammbar nie pon sekadar hiasan >< *




You Might Also Like

5 comments

  1. bab jnji tu kt sama..

    tak suka pada org yg tak tepati jnji..huhuu

    ReplyDelete
  2. husna plak tak suka tggu org, dan tak suka org tggu husna.. hahaha.. tunggu sebab lain tu takpaa kot.. :p

    ReplyDelete
  3. @nuyui a.k.a miss YUI kan YUI , rasa macam mana ntah kalo ada yang memungkiri huhu

    ReplyDelete
  4. @husna zahidi sama la kita dek husna .. hehehe .. kak yana pon tak suka gak kalo org tunggu sbb , nnti kelam kanut , sbb tu nak punctual , takmau awai n takmau lambat hehehe .. tunggu apa tuu ? heee

    ReplyDelete
  5. xpe Yana.. enjoy dlu.. muda lagi ahak ahak..

    ReplyDelete

Drop Your Comment Here ! ♥ ^_^