L ♥ I's Stories: Punca Jerawat di Kening

Punca Jerawat di Kening

/
11 Comments
April 03, 2017

Punca Jerawat di Kening .


ASSALAMMUALAIKUM WBT ♥


Haiii awak semua .. Malam nie Yana nak kongsi satu info mengenai jerawat di kening .. Yana mengalaminya sekarang sungguh Yana rasa tidak selesa .. Yana dah cuba letak aloevera tiap-tiap malam sebelum tidur tapi tetap tak hilang .. Yana jadi tertanya-tanya kenapa ada jerawat dekat kening sejak kebelakangan nie .. Sebelum nie Yana tak ada pun masalah jerawat ..

Okay , untuk mendapatkan jawapan kepada semua persoalan Yana ..  Jadi , Yana pun google lah apa punca sebenar masalah jerawat dekat kening nie dan cara untuk mengatasinya .. Jom baca info selanjutnya dekat bawah ..

JERAWAT di SEKITAR MATA & BULU KENING
Punca : HATI 

Okay , kulit yang berminyak , kemerahan dan jerawat antara kening boleh menunjukkan bahawa hati kita mungkin telah overworking  dan memerlukan pembersihan .. Detox lah cara yang paling mudah .. Yana memang sedang mengamalkan pon .. Harap cepat-cepatlah jerawat nie nyah daripada kehidupan seorang Yana .. Huhuhu ..

Cara - cara untuk mengatasinya ? Meh baca kat bawah nie ..

Makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi kandungan Vitamin C seperti kiwi , lada manis , oren ..

Cuba elakkan makan pada lewat malam , terutama sekali sebelum tidur .. Hal ini demikian kerana badan tidak akan memecahkan makanan dengan berkesan yang membawa kepada terbentuknya toksin ..

Kurangkan makanan berlemak , manis , makanan berminyak , alkohol terutamanya jika anda mengalami alahan pada laktosa ..

Antara makanan yang terbaik untuk membersihkan hati anda termasuk bawang putih , limau gedang , teh hijau , lobak merah , sayur-sayuran berdaun hijau , lemon dan limau ..

Sejujurnya , hampir 90% daripada makanan kat atas tu Yana tak suka .. Jadi lepas nie Yana kena bagi sukalah sebab Yana tak mahu jerawat-jerawat nie bertakhta dekat muka Yana ..


You may also like

11 comments:

  1. alah, penyakit hati rupanya. dari dulu sampai sekarang asyik berkembang je miss J kat kening TT lepas hilang tu dia datang balik. Sy ingt sbb dtg bulan. huhu

    ReplyDelete
  2. Good sharing Yana 😍

    ReplyDelete
  3. makanan sihat memang jarang orang suka ehhehe

    ReplyDelete
  4. Kira ok la tu jerawat kat kening.. heeh..

    Saya punya jerawat dalam lubang hidung.

    ReplyDelete
  5. Thanks for sharing sis! Elsa selalu jugak tumbuh jerawat dekat kening. Sakit dia takyah cakap la hahaha

    ReplyDelete
  6. jarang-jarang ada jerawat melepak ats kning ccl ..kalau atas dahi jerawat pasir tue ada la

    ReplyDelete
  7. Rasa tak selesa bila jerawat mula tumbuh sana sini kat bahagian muke kan. Kalau tidur lewat pun salah satu punca jugak naik jerawat ni. Sama2 la kita jaga pola pemakanan dan tidur yang cukup untuk elakkan jerawat bermaharajalela. Hikssss

    ReplyDelete
  8. owhhhh.. baru tau.. bagus ada info mcm ni..

    ReplyDelete
  9. kita ada sebiji kat kening belah kiri. Tapi dia bersama kembar, baby lagi. So, kira dua la kan? Hmm, tak sukaa lah. Tapi silap sendiri gak sebab suka makan malam jugak. Burger pulak tu. hihi. Kin pakai bio asli jee. Dan makan buah.

    Buah ni feveret. hehe

    ReplyDelete

Drop Your Comment Here ! ♥ ^_^