L ♥ I's Stories: Starbucks Batu Ferringhi Menjanjikan Suasana yang Mempersonakan

Starbucks Batu Ferringhi Menjanjikan Suasana yang Mempersonakan

/
6 Comments
July 12, 2017

Starbucks Batu Ferringhi Menjanjikan Suasana yang Mempersonakan 

ASSALAMMUALAIKUM WBT ♥

Haiiii semuaa selamat malam .. Jangan tidur lagi eh .. Jom , baca sekejap entri Yana untuk malam nie .. Yana tahu ada diantara kita yang tak berapa gemar bila sebut Starbucks kan ? Tak apa Yana hormati hak masing-masing .. Okay , dekat sini Yana nak seru penggemar Starbucks seperti Yana untuk terjah Starbucks di Batu Ferringhi , Pulau Pinang .. Yana dah sampai dan kalau boleh Yana nak ke sana lagi dan lagi .. =)

lyana ishak , starbucks batu feringgi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Bahagian hadapan pintu masuk Starbucks Batu Ferringhi , Penang .

Okay , kisahnya bermula begini .. Pada hari Sabtu yang lalu Yana dan kak siti dan Timm meluangkan masa kami bersama-sama di Penang (selalu akan cakap Penang kalau nak refer sebelah pulau) .. Memandangkan Yana nie penggemar Starbucks jadi kak siti bawa kami ke Starbucks di Batu Ferringhi katanya cantik dan terletak di tepi pantai which is sangat santai lah .. Tambahan Yana pula memang pencinta pantai .. =) Tengok dari luar , awak boleh bayangkan tak bagaimana keadaan dekat dalam ? Yana tak  dapat bayangkan dan once Yana melangkah masuk Yana sangat terpesona dengan keadaan di dalam .. 

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Bahagian dalam Kafe Starbucks , Batu Ferringhi , Penang .

Haa , inilah suasana yang dijanjikan sekiranya awak mengunjungi Starbucks di Batu Ferringhi .. Sepanjang Yana pergi ke Starbucks tak pernah Yana jumpa yang macam nie suasananya .. Di samping dapat menikmati minuman kegemaran awak secara tak langsung dapat menikmati suasana yang sangat tenang dan cantik nie .. Ramai juga orang yang mengunjungi Kafe Starbucks di Batu Ferringhi nie termasuklah pelancong asing .. 

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Antara suasana dekat dalam yang menarik perhatian Yana

Haaa , amacam ? Nampak mewah dan menarik tak ?  Terasa tak macam puteri raja kalau masuk sini ? Hahaha ! Okay , Yana propa dekat situ .. Suasananya ekslusif kan ?  Tak ada hiruk pikuk kenderaan .. Tandas juga disediakan , Yana sempat juga menjelajah sampai ke tandas ... Tandasnya sangat bersih memang staf dekat sini menjaga kebersihan tandas .. Bukan sahaja tandas malah setiap penjuru Kafe Starbucks nie sangat bersih .. 

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Pemandangan di luar Kafe Starbucks berdekatan dengan pantai

Okay , mula-mula sekali Yana tunjuk gambaran dari luar Starbucks Batu Ferringhi , kemudian Yana tunjuk keadaan dekat dalam .. Haa , jangan terkejut ada lagi bahagian dekat luar untuk pelanggan yang nak menghirup udara segar sambil dihembus angin pantai .. Cuaca agak panas pada ketika Yana dan kawan-kawan Yana ke sana .. Jadi , kami tak duduk lah dekat sini .. Gelap pula nanti Yana bukan senang nak cerahkan balik .. Hehe .. =P Kami duduk dekat mana ? Tunggulah .. Yana akan cerita punya .. 

lyana ishak , starbucks batu feringgi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Bahagian atas yang diambil dari sudut bawah 
Tadaaaa !! Kami bertiga duduk dekat atas tuuuuu .. Haa , tak sangka kan bertingkat-tingkat pula Kafe Starbucks nie .. Yana dengan Timm pun tak sangka .. 1st impression kami berdua "waaaaa cantiknyaa , bestnyaaaaa" .. Hahaha .. Maklumlah nie kali pertama kami berkunjung ke Kafe Starbucks macam nie punya rupa .. Selalu dekat mall biasa-biasa saja kan .. Cuma suasana ekslusif tu ada la jugak sikit-sikit ..

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Suasana dekat bahagian atas

Okay , nie suasana dekat bahagian atas .. Cantik tak ? Haa , yang jenis fotogenik tu mesti awak tak akan lepaskan peluang nak bergambar puas-puas kan dekat sini ? Yana and the gang pun sama juga .. Banyak juga moment yang sempat kami abadikan dalam bentuk gambar masa dekat sini .. Tapi , tak semua lah kami kongsikan dekat media sosial sesetengah kami jadikan simpanan peribadi .. Haa gituuu .. =)

lyana ishak , starbucks batu feringgi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Pemandangan dari bahagian atas ke arah pantai

Ehh , ada lagi rupanya ruangan menarik dekat sini .. Hehe , kalau nak bersantai dekat sini Yana sarankan datanglah dalam pukul 6 dan ke bawah .. Panas tau , melainkan kalau cuaca redup sesuailah kalau awak semua nak bersantai sambil menikmati minuman kegemaran awak dekat sini .. Sebelah sana ada pantai .. Tapi , kami bertiga tak pergi pun dekat kawasan pantai tu .. Panas sangat , jadi kmi pilih untuk duduk dekat atas tu puas-puas sebelum bertolak ke destinasi kami yang seterusnya ..

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Sangat menenangkan 

Antara view yang sempat kami abadikan dalam bentuk foto semasa berada di sana .. Tak pernah terlintas di fikiran Yana wujudnya Starbucks yang berkonsep santai , ekslusif dan tenang macam nie .. Kenapalah dekat kawasan seberang tak ada eh .. Nak kena menyeberangi lautan Pulau Pinang baru dapat jumpa .. Huhu .. 

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Tiga dara pinggitan berjemur

Aceceyy tiga dara pinggitan nie kalau bab bergambar bukan main lagi .. Abaikan muka kami yang tengah kepanasan tu .. Haha , bergambar tetap bergambar itu WAJIB .. =P 

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Koleksi mug & tumbler yang menjadi dekorasi di sini

Sebelum kami melangkah pulang , kami tertarik dengan koleksi mug and tumbler yang menjadi salah satu dekorasi dekat Starbucks Batu Ferringhi nie .. Kalaulah Yana kaya nak saja Yana miliki setiap satu koleksi nie .. Tapi , memandangkan Yana kurang kaya jadi Yana nak set goal untuk memiliki salah satunya daripadanya suatu hari nanti .. =)

lyana ishak , starbucks batu ferringhi , starbucks , kafe starbucks , kafe starbucks di penang , starbucks penang , starbucks cantik di penang , starbucks berkonsep ekslusif dan santai
Sekali lagi tiga dara pinggitan bergambar

Sekian sahaja perkongsian Yana mengenai Kafe Starbucks di Batu Ferringhi Pulau Pinang .. Kafe Starbucks nie sangat-sangat mencuri perhatian Yana kalau boleh at least sebulan sekali nak mai sini tapi apakan daya jarak memisahkan kita .. Cewahhh ayat tak boleh blah kan ? Oh ya , tak lupa juga kepada kak Siti Yang Menaip (SYM) yang sudi meminjamkan gambar nie untuk Yana tanpa minta dikreditkan langsung .. Siap suruh letak watermark masing-masing sahaja .. Mana nak dapat weh orang macam nie .. Cantik-cantik gambar yang kak siti ambil .. Seterusnya kami ke mana ? Tunggulah , sah-sah Yana akan kongsi dekat sini nanti .. Selamat malam semua , jumpa lagi nanti .. =)

69, Jalan Batu Ferringhi, 11100 Batu Feringghi, Pulau Pinang




You may also like

6 comments:

  1. wow.. nampak macam besar je tempat ni... tengok tenang je..

    ReplyDelete
  2. wow..hebatnya starbuck Batu Feringghi..

    ReplyDelete
  3. wow..bla la kelantan nak ada starbuck eh..haha

    ReplyDelete
  4. Wah..selalu ja pi ke batu ferringhi tu..tpi xperasan plak tang mana...nnt weekn kena heret laki pi sana lah

    ReplyDelete
  5. view yang sangat menarik....boleh la nak try pi lepak nanti

    ReplyDelete
  6. Perghh cantiknya view dekat Starbuck ini. Nak pergi juga tapi jauh benor.

    ReplyDelete

Drop Your Comment Here ! ♥ ^_^